Bekeményített a Facebook a gamereknél, itt az Androidos alkalmazás

Emlékezzünk vissza arra az időszakra, amikor a Facebook mindenkiből egy kicsit gamert csinált: nagyon kevesen voltunk akik ne függtünk volna rá valamelyik ügyességi játékára, vagy éppen ne terelgettük volna cuki báránykáinkat a virtuális farmon hosszabb vagy rövidebb ideig. Persze sokan hamar ráuntunk, azonban voltak akiknek évekig tartó szórakozást biztosítottak, de szépen lassan elapadt ez az őrület is. Noha a Facebookon most is elérhetőek a játékok, sőt egyre több lehetőséget biztosítanak például az egymás elleni megmérettetésekre, az igazi nagy szegmens, a videójátékos éra és persze az ő követőik egyelőre más platformokon találhatóak meg, ezért nem meglepő, hogy ebben az irányban is lépéseket tettek a Zuckerberg birodalom fejlesztői.

Az adatok pedig azt mutatják, hogy ezt nagyon jól is teszik, ugyanis 2019-ben 210 százalékkal nőtt a játékközvetítések nézésével töltött órák száma a Facebookon. Ez egyben azt is jelentette, hogy míg 2018 decemberében 3,1%-os részesedésük volt a gamer streaming piacon, egy évvel később, 2019 decemberében már 8,5%-ot uraltak, ami annak tekintetében igencsak jelentős növekedés, hogy a Youtube Gaming számai csak elenyésző mértékben emelkedtek, a legnagyobb szereplő, a Twitch pedig 6%-ot veszített a piacból. Jól látszik az adatokból az is, hogy a Twitch elhagyóit a Facebook és a Microsoft saját platformja, a Mixer szipkázta fel.

A cikk az infografika után folytatódik


Mindenki nyugodjon le, a Twitch marad

Nem kell azonban félteni a Twitchet, ugyanis összességében a streamelt órák száma növekedett a mért évben, ami arra enged következtetni, hogy a többi platformnak a kevésbé elköteleződött streamereket és a kalandorokat sikerült átcsábítani, ami talán annyira nem is nagy veszteség abban a tekintetben, hogy a közvetítési órák számában ez egyáltalán nem mutatkozott. Ez is rávilágít arra, hogy mennyire fontos az elköteleződés kiépítése és a minőségi követő/felhasználói tábor, nem pedig azok (darab)száma.

A Twitch óraszámainak pozitív változása mellett elmondható az is, hogy az élő közvetítések iparága is szépen növekszik. A vizsgált időszakban 12%-os volt a streamelt időtartam növekedése havi bontásban tekintve, ráadásul minden jelentős platform feljebb tudta tornázni magát ebben a tekintetben.

A cikk az infograika után folytatódik

 

Influencerek, Influencerek mindenhol

A Facebook kiugrása annak is köszönhető, hogy Zuckerbergék leszerződtettek pár tartalomgyártót a biztos siker érdekében. Persze nem kicsikre kell gondolni, elég rendesen belenyúltak a tutiba és valószínűleg a pénztárcájukba is, így novemberben aláírták az együttműködést a Hearthstone közvetítéseiről elhíresült, Jeremy “DisguiseToast” Wang-gal, majd nem sokkal később, decemberben megállapodást kötöttek a jelenleg 4 milliós insta követőtáborral rendelkező, akkor még YouTube celeb, Corrina Kopf influencerrel és a Super Smash Bros streameiről ismert ZeRo-val.

Mivel 2020 a #maradjotthon éve lett, az élőzések új korszakát éljük és még több figyelmet kapnak azok, akik nem csak szerkesztett tartalmakkal, hanem élő videókkal is előrukkolnak. Nagyon várjuk a platformok soron következő jelentéseit arról, hogy kire milyen hatással van a jelenlegi helyzet.

A Facebook Gaming mobilalkalmazás egyelőre Androidos készülékekre érhető el, de valószínűleg nem kell sokat várniuk az iPhone tulajdonosoknak sem. 

steve

Bartus István | Steve

 

A cikk forrásai

X | bezár

Források az infogarfikához: StreamElements | Arsenal.gg
Források a cikkhez: venturebeat | Origo


Nyomtatás   E-mail